Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exe.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exe
Andere blogs
Acht vormen van verspilling
Lean draait in de kern om het creëren van waarde voor de klant. Of een activiteit wel of geen waarde toevoegt, kunt u bepalen aan de hand van de volgende vragen:
Continuous Improvement
Continuous Improvement is een gedachtegoed en werkwijze waarbij consistent dagelijkse Tweaks worden uitgevoerd, waardoor significante verbeteringen worden gerealiseerd in kwaliteit, productiviteit en doorlooptijd in een proces. Kenmerkend aan deze werkwijze is dat het niet gaat om het eenmalig ‘rechttrekken’, maar om borging door een continue procesverbetering. De verbeteringen worden gedragen en uitgevoerd door proceseigenaren: medewerkers die dagelijks betrokken zijn in het proces.
Financieel model
Sommige ondernemers en managers vertrouwen bij grote beslissingen op onderbuik gevoel en ‘de achterkant van het sigarenkistje’. Voor een ‘sanity-check’ een prima instrument, maar voor betrouwbaar inzicht vertrouwen we toch liever op een goed (financieel) model. Waarom? Dat leggen we u graag uit in ons nieuwe blog.